Vent et øjeblik...

Smart mail kampagne sælger flere rejser

28. september, 2015
Beautiful aurora over the Lofoten islands, Norway

Riis Rejser har været kunde i huset i flere år og har tidligere fået lavet mange smart mail kampagner hos Bording A/S. Efter en pause, hvor de udsendte mere traditionelle kataloger, ønskede Riis Rejser at vende tilbage til smart mail-konceptet.

Årsagen var, at smart mails viste sig at være mere effektive til at skabe respons fra modtagerne, samtidig med at det er lettere at måle effektiviteten af kampagnerne.

Rejsetilbud og skrabelod samlet i én

Bording A/S udviklede i tæt samarbejde med Riis Rejser en udsendelse, der bestod af et lukket, flersidet brev med rejsetilbud, skrabelod og diverse information om Riis Rejser. Smart mailen kan tilpasses forskellige formater, og i dette tilfælde valgte Riis Rejser et rationelt tilpasset trykformat.

Kampagnen indeholdt forskellige papirkvaliteter, og da hvert blad kører på sin egen rulle i produktionen, kan alle blade i praksis være i forskellig kvalitet hvis ønsket.

Samarbejde giver det bedste resultat

Layoutet til Riis Rejsers kampagne blev udformet gennem et samarbejde mellem Bording A/S’ konsulent og kunden selv. Vores konsulent viste Riis Rejser flere forslag, udkast og eksempler fra lignende kampagner, Bording A/S har produceret, hvorefter kunden selv bød ind med sine kreative ønsker. Efter fastlæggelse af format og udformning lavede vores grafiker en skabelon, som var lige til at lægge indhold (“content”) i for kunden.

”Jeg sætter stor pris på samarbejdet med Bording samt med min konsulent, som er god til at komme med forslag til kreative løsninger, som dels kan betales, dels kan distribueres til lavest mulige porto. Desuden oplever jeg en høj grad af fleksibilitet fra alle involverede, hvilket gør hele processen lige til at gå til.” Kasper Attrup-Rasmussen, Marketing Chef, Riis Rejser

Segmenteret udsendelse

Projektet startede op kort efter nytår, og udsendelsen fandt sted primo marts 2015. Kampagnen bestod af et samlet oplag på 105.000 udsendelser, hvoraf ca. 35.000 blev adresseret til eksisterende kunder, og ca. 70.000 var adresseløse.

De adresseløse modtagere blev segmenteret ud fra en Conzoom-analyse af eksisterende kunder, hvorefter Post Danmark hjalp Riis Rejser med at finde potentielle nye kunder inden for samme målgruppe.

Smart mail sikrer god respons

Riis Rejsers erfaring med smart mail kampagnerne er som nævnt meget positiv. Den målrettede segmentering og kampagnens udformning giver rigtig god respons fra modtagerne – både på henvendelser, solgte rejser og på konkurrence svar.

Vil du vide mere om Bording A/S?

Bording A/S leverer værdiskabende grafiske løsninger kombineret med effektiv online kommunikation. De har afsæt i grafisk produktion, men har udviklet sig til et moderne kommunikationshus, som forener traditionelt tryk med digitale og innovative IT-løsninger. Besøg dem her.

Eller læs casen Få styr på lagerstatur og lagerstyring om Bording A/S’s produkt BordingNet som hjælper medicinalvirksomheden Almirall med deres logistikhåndtering.