Vent et øjeblik...

Te indsamlede stort beløb til Støt Brysterne

3. juni, 2016
Unilever_840x350

I Danmark rammes hver niende kvinde årligt af brystkræft. Med Kræftens Bekæmpelses ” Støt Brysterne ”-kampagne sættes der derfor hvert år fokus på oplysning og behandling af brystkræft. Samtidig sørger kampagnen for, at der samles penge ind, som går til Kræftens Bekæmpelses forskning på området. En forskning, der har resulteret i en langt større viden om sygdommen og behandlingen af denne, og som løbende har skabt en forhøjet chance for at overleve netop denne type kræft.

At hjælpe Kræftens Bekæmpelses “Støt Brysterne”

Unilever Food Solutions, som står bag brandet Lipton, ønskede at bidrage til indsamlingen ”Støt Brysterne” og dermed være med til at gøre en forskel. De indgik derfor, med fokus på Lipton brandet, et samarbejde med kaffeproducenten BKI og Kræftens Bekæmpelse.

Et samarbejde, der skulle gøre en forskel i kampen mod brystkræft ved et så simpelt koncept som at skænke en kop te. Konceptet gik ud på, at for hver kop Lipton-te der blev skænket, ville Unilever Food Solutions og BKI donere 5 øre til Kræftens Bekæmpelses kamp mod brystkræft.

Bording Pro udarbejder kampagne materiale

Bording Pro udviklede og igangsatte kampagnen, der skulle gøre en forskel. Kampagnen strakte sig over 5 uger i efteråret 2015. Den var målrettet cateringmarkedet og salg af Lipton te, som blev forhandlet igennem BKI.

Til ”Støt Brysterne”-kampagnen udarbejdede vi, i tæt samarbejde med Unilever Food Solutions og Kræftens Bekæmpelse, den grafiske linje, tekstmaterialer, layout og produktion af diverse kampagnematerialer, med udgangspunkt i Kræftens Bekæmpelses kampagnekoncept. Derudover blev der, med afsæt i kampagnen, udviklet et kampagnewebsite for BKI. Vi stod for principlayout, disponering, layout og opsætning af alle sider, samt programmering og optimering af kampagnesitet i samarbejde med vores søsterselskab, Bording Vista.

Mere end 3 mio. kopper

Kampagnen resulterede i, at der blev indsamlet i alt 156.138 kr., hvilket svarer til, at der blev skænket 3.122.760 kopper te på de blot 5 uger. Efter den store succes og mange positive tilkendegivelser har Lipton, BKI og Kræftens Bekæmpelse besluttet at forsætte det gode samarbejde og lave endnu en kampagne til efteråret 2016.

 

Vil du vide mere om Bording Pro og deres arbejde, så læs mere her. Her kan du se flere af deres cases, blandt andet én om Skanderborg Park.