Vent et øjeblik...

Ønskebon øger salget af Eurojackpot

8. juni, 2016

Eurojackpot_840x350Eurojackpot er det europæiske lotteri udbudt af Danske Spil. Her er 1. præmiepuljen minimum 63 mio. DKK – hver fredag!  I februar 2015 vandt en dansk kvinde en gevinst på 315 mio. kr. Den største danske gevinst nogensinde.

Eurojackpot er det nyeste lotteri hos Danske Spil, og der er derfor stadig et stort potentiale i at skabe kendskab til spillet og rekruttere nye spillere. Spillere der helst køber et PLUS-abonnement og spiller med hver fredag via Betalingsservice.

Kreativ markedsføring, der aktiverer kunden

Den store gevinst blev det kreative udgangspunkt for et samarbejde mellem Danske Spil og RelationshusetGekko, hvor en husstandsomdelt, adresseløs direct mail blev til og landede i 800.000 danskeres postkasse i marts 2015.

Den nåede ud til forbrugerne sammen med alverdens kataloger og tilbudsaviser, hvilket gjorde kampen om kundens opmærksomhed hård. For at skille os ud fra mængden i postkassen valgte vi at lave et anderledes format: Et papir med “håndskrift”, der gemte på en indkøbsbon. Indkøbsbonen var fra den fiktive “Jackpot Shoppen”, som viste, hvor ufatteligt meget man egentlig kan købe for 315 mio. kr. Bonen viste fx, at der kunne købes 2 rejser til månen t/r og 142 kg skumfiduser! Formålet med bonnen var at give modtageren lyst til at gå på opdagelse på bonen og tænke over, hvad man selv ville købe efter at have set nogle af de skøre indkøb.

På bagsiden af den lange bon havde modtageren mulighed for at se, hvordan han eller hun selv kunne blive den næste multimillionær – nemlig ved at spille Eurojackpot på danskespil.dk, hvor chancen er størst, hvis man tegner et PLUS abonnement og spiller med hver fredag.

Kundeaktivering gennem lykkenummer

For at aktivere forbrugerne og trække dem online benyttede vi en tidligere afprøvet metode med et individuelt lykkenummer. Ved at indtaste lykkenummeret på kampagnens landing page kunne forbrugerne straks se, om de havde vundet 100.000 kr. Hvis ikke blev de dirigeret videre til danskespil.dk for at spille Eurojackpot eller tegne et PLUS-abonnement og få chancen for at vinde hver fredag. På denne måde interagerede forbrugerne med brandet.

Kampagnen var en succes. Bl.a. nåede den ud til 1,5 mio. husstande med Eurojackpot, ud af disse indtastede 5,67 % deres lykkenummer. Sidst men ikke mindst øgedes salget af PLUS-abonnementer i uge 13 og 14, som svarer til index 201.