Vent et øjeblik...

Kom i form med Forsvarets træningsapp

14. juli, 2015
Forsvaret_840x350

I samarbejde med RelationshusetGekko skabte Forsvaret en træningsapp, hvor brugeren kunne træne med forsvaret, teste sin kondition og komme i dialog med Forsvaret.

Skaber positivt PR og interesse

Målet var at øge kendskabet til og skabe positiv PR om Forsvarets Uddannelser og særligt få unge til at interessere sig for Forsvaret og Forsvarets Uddannelser.

Kampagnen skulle vise, at Forsvaret i dag er anderledes rummeligt, spændende og humant – blandt andet ved at tegne et emotionelt og troværdigt portræt af de personer, der tager en uddannelse i Forsvaret, og for hvem det fysiske aspekt er vigtigt. Og ved at gøre et godt og værdifuldt værktøj tilgængeligt – gratis – for alle, der vil i bedre form.

Bygger på Forsvarets USP’er og ekspertise

Målgruppen var unge mænd og kvinder mellem 18-25 år og deres pårørende og venner. For at ramme denne målgruppe valgte vi at fokusere på en af Forsvarets USP’er – nemlig fysisk træning. Et emne, hvor Forsvaret har sin egen filosofi, forskning og tradition – og med rette kan siges at være ekspert.

Løsningen var at introducere en mobil træningsapps, der kunne motivere en bred målgruppe til at involvere sig i Forsvaret og derved udbygge både kendskab og kundskab.

En 100% integreret kampagne på tværs af medier og kanaler

Kampagnen blev sammensat som en 100% integreret kampagne på tværs af både massekommunikerende, sociale og direkte medier – med app’en som det centrale omdrejningspunkt. TV, outdoor, bannere, posters, flyers, emails, Facebook og sms førte alle til kampagnesiden, hvor app’en kunne downloades.

Her blev målgruppen også opfordret til at deltage i test, dialog og træning – selvfølgelig med mulighed for at afgive permission til opfølgning via email.

Strøg direkte til toppen på AppStore og Google Play

Resultatet blev 188.056 downloads af træningsapp’en med en kampagneperiode på under 1 måned, 98.442 permisisons til videre kommunikation, og 48.416 unikke brugere besøgte kampagnesitet for at læse mere om træningsapp’en og fysik i forsvaret. Kampagnen strøg direkte til toppen og lå nr. 1 over de mest downloadede apps i både AppStore og Google Play.

Kampagnen har blandt andet vundet to priser ved DM Dagen, heriblandt hovedprisen, samt sølv ved den internationale Echo Awards prisuddeling.