Vent et øjeblik...

Generering af nye salgs leads ved brug af Big Data

25. maj, 2016

intrusion of a burglar in a house inhabitedFalck sælger alarmsystemer til danske husholdninger. Konkurrencen på markedet er intens, hvilket gør det nødvendigt, at der jævnligt bliver genereret nye leads gennem kortsigtede salgskampagner. Denne gang ville Falck have udviklet en differentieret og længerevarende løsning, som gik live i fjerde kvartal 2015.

Målgruppen er primært husejere i hele Danmark. Nogle alarmer sælges direkte online, men typisk genereres salgene via en af Falcks konsulenter, som besøger leadet i dets hjem, hvor en løsning præsenteres. Herefter bliver den endelige kontrakt godkendt, og alarmen installeres.

Kreativ brug af Big Data skaber nye salgs leads

Der er mange udbydere i Danmark, og kommunikationen er typisk rationel med et teknisk aspekt af alarmsystemet og fokus på prisen. For at differentiere os blev vi nødt til at hæve Falck over dette og bringe relevansen for et hjemmealarmsystem tættere på hjemmet. Vi gjorde det muligt for kunden at bedømme for dem selv, om der var grund til at have et hjemmealarmsystem.

Ved at udbyde en data-beriget personlig og individuel oplevelse kunne vi generere flere kvalificerede leads til telemarketing opfølgning, mødebooking og til sidst salg af Falcks hjemmealarmsystemer. Med alle Big Data tilgængelige fra en specifik adresse skabte vi en spændende og engageret interaktiv digital platform. Her spurgte vi: ”Kender du risikoen for indbrud på din adresse?”, og gav svaret baseret på troværdige data.

Den digitale løsning bruger data i realtid og beregner ud fra et udvalg af offentlige kilder som Google Street View, data om bopælen fra Bygnings- og Boligregisteret, Kriminalitetsstatistikker fra Danmark Statistik, Rigspolitiets statistiksystem, Eurostat, sammen med forbruger profiler fra Geomatics conzoom® klassifikationer.

1 mio. facebook brugere nået

På 80 dage nåede kampagnen ud til 1 mio. Facebookbrugere, hvoraf 36.500 klikkede sig videre til kampagnesiden. Kampagnen genererede også 71.000 unikke sidebesøg med en gennemsnitlig besøgstid på 85 sekunder. Vi opnåede index 120 på kampagnen sammenlignet med vores mål, til stor tilfredshed for kunden.

 

Vil du vide mere, kan du blandet andet også læse om RelationshusetGekkos arbejde med Euro Jackpot, som også nåede ud til mange forbrugere. Du kan også læse om RelationshusetGekkos samrbejde med Forsvaret om en app der strøg helt til tops.