Vent et øjeblik...

Dataintegration skaber effektive logistikprocesser

6. juni, 2016
Lemvig Müller fik gavn af Bording Central

Som Danmarks største stål- og teknikgrossist, har Lemvigh-Müller et stort behov for nemt og effektivt at distribuere tusindvis af varer, med den rigtige varebeskrivelse, billede og information, til installatører, industrivirksomheder, forsyningsselskaber og byggepladser i hele landet.

Bestillingen af bagkort på BordingCentral fungerer rigtig godt for os. Systemet fungerer, og har vi haft rettelser, har Bording været hurtig og effektiv til at tilpasse systemet. Alt i alt har det været en rigtig god oplevelse.”, Rikke Grambow, Teamleder Intern salg/Salgskoordinator

Optimering af marketing- og logistikprocesser, der skaber resultater

Den administrative arbejdsgang omkring indsamlingen af information og udformning af etiketter, har tidligere været en tidskrævende proces. Lemvigh-Müller ønskede at effektivisere den administrative del af forsendelsen, og kvalitetssikre informationen på labels. Systemet skulle være nemt at benytte, og i stand til at integrere variable data på slutproduktet.

Bording Central, vores onlinemarketingportal, blev løsningen på Lemvig-Müllers problemer! Bording Central giver mange muligheder for optimering og effektivisering af marketing- og logistikprocesser. Bording Central kan integrere marketingprodukter, kampagner og løsninger med variable data, tilpasset det enkelte produkt på eksempelvis en label, eller til den specifikke modtager i et tilbudsbrev.

Vores dygtige konsulenter fandt i samarbejde med Lemvigh-Müller frem til en skabelonbaseret løsning med variabel dataintegration til deres labels. Løsningen kan også bruges på f.eks. tilbudsplakater eller direct marketing-kampagner.

Et brugervenligt system, som giver overblik

Når Lemvigh-Müllers medarbejdere i dag skal sende en vare, benytter de Bording Central. De indtaster varenummeret på det specifikke produkt, derefter indhenter systemet selv de variable data fra Lemvigh-Müllers database med information omkring varen, prisgruppen, stregkoden, billedet og den tildelte labelstørrelse. Medarbejderen bestiller herefter antal, som Bording producerer og leverer. Hvor informationen tidligere skulle indhentes fra flere forskellige kilder, er det hele nu samlet i Bording Central og kan klares med et klik.

Skabelonen sikrer dermed, at labelen altid indeholder den korrekte vareinformation, og der spares administrativ tid og arbejde på processen. Lemvigh-Müller har i øjeblikket 530 forskellige varenumre registreret i Bording Central, og planen er at udvide kartoteket yderligere.

 

Du kan også læse om Bording A/S’ kompetencer inden for direct markedsføring i casen Smart mail kampagne sælger flere rejser.