Vent et øjeblik...

Fleksibel lagerstyring forbedrer kundeoplevelser

18. maj, 2016

Detail of woman eating pizza outdoor in streetI forbindelse med, at Bording Pro skulle distribuere merchandise, såsom forklæder, pizzatasker, mærkater mv. for JUST EAT, kontaktede de Bording Logistik, der etablerede en portalløsning til lagerstyring, som indebar, at JUST EAT via online.bordinglogistik.dk i realtid kunne få adgang til deres varer, tasteordrer, se lagerstatus, historik mv.

Online portal til effektiv lagerstyring

Portalen blev udviklet i Umbraco, der kommunikerer med Bording Logistiks Navision via en webservice for at sikre, at der ikke er direkte adgang til Bording Koncernens systemer fra systemer udenfor domænet. Løsningen blev etableret i løbet af én måned, hvor Bording Data levererede opsætningen af webservice og reverse proxy, og Toft. Aps leverede selve portalen, en løsning der kan tilbydes til alle Bording Logistiks kunder og stilles til rådighed for de kunder, der ønsker det.

For Bording Logistik var det afgørende, at IT-løsningen skulle øge kvaliteten af den service, der leveres. IT-løsningerne effektiviserer og forbedrer alle processer samt dokumenterer og synliggør ydelsen og dermed værdien af den leverede service.

Enkel, brugbar og tilgængelig lagerstyring

Med etableringen af webservicen er der nu mulighed for at tilbyde, især Bording Logistiks e-shop kunder, at deres shopløsninger kommunikerer direkte med Bording Logistiks system, således at de svar, kundens system præsenterer i deres webshops, kommer direkte fra vores lagersystem i realtid, hvilket sikrer en fleksibel lagerstyring. Med denne slags lagerstyring er der altid et stort behov for udveksling af data og informationer, eksempelvis i form af stamdata, ordrer, track and trace data, varetilgange m.m. Med den nye løsning kunne dette gøres på en enkel, brugbar og let tilgængelig måde.

Yogaudstyr.dk outsourcer til Bording Logistik

Yogaudstyr.dk er den nyeste kunde, der benytter denne løsning. Løsningen var perfekt for dem, da de ikke ønskede at have et lagersystem hos dem selv, men hos en tredjepart. Og med denne løsning kunne de basere deres lager på vores lagersystem og samtidig opnå en høj grad af individuelle tilpasninger, da løsningen håndteres udenfor Bording Logistiks lagersystem via webportalen.

Etableringen og tilretningen til Yogaudstyr.dk skete samtidig med distributionen for kunden – midt i en meget travl periode med et meget højt antal ordrer på grund af julen. Alligevel blev implementeringen af både distribution og IT for kunden gennemført til dennes fulde tilfredshed.

 

Læs mere om hvad Bording Logistik kan tilbyde her.